Rösta i EU-valet – För hållbar utveckling i Gästrikland!

Från tisdagens politikerutfrågning, foto: Panthea Taymoory

Gävlekretsen har sökt och fått stöd av riksföreningen för informationsspridning inför EU-valet. Tisdagen den 28 maj genomfördes en temadag i Gävle med sammanlagt 120 deltagare. Kursdeltagare från Färnebo folkhögskola och klimataktiva medborgare i Gävle frågade ut politikerna. Det var även poesi och en manifestation med uppmaningen att folk ska rösta i EU-valet. Föreningen ställde frågor om skogspolitiken, om strömmingen i Bottenhavet och om klimatet.

Naturskyddsföreningen Gävle har även tagit fram en folder med lite fakta om hur EU påverkar natur och miljö i Gästrikland. Skriv gärna ut eller dela och sprid fram till EU-valet 9 juni.

Flyer om EU_valet & Gästrikland A4

OBS! Flyern är gjord som en liggande A4 som ska skrivas ut dubbelsidigt och vikas på mitten.

1 thoughts on “Rösta i EU-valet – För hållbar utveckling i Gästrikland!